Sunday, March 22, 2009

Pembentangan LDK peserta PBC....

Latihan dalam kumpulan dimulakan pada pukul 3.45 ptg. Pembentangan pertama oleh kumpulan Paramaria. Mereka membuat kelainan yang mana mereka menyampaikan pembentangan dengan berdikir.


Kumpuln peserta lelaki diberi nama Radix manakala satu kump.lagi menamakan kump. mereka dgn nama hotel budget HPA El Zahra.

Kumpulan terbaik dimenangi oleh Kump.Radix yang mana markah mereka sama dengan markah kumpulan El Zahrah. Kelebihan mereka adalah dari segi kerjasama ahli kumpulan.

Peserta Terbaik wanita milik Pn. Pauziah bt Mohd Said. Beliau mengucapkan terima kasih kepada urusetia PBC Nilai. Beliau berazam selepas balik dr PBC ini, beliau akan mengajak ahli keluarga untuk bersama-sama dalam HPA. Katanya ada dikalangan ahli keluarga yg sakit dan penawarnya ada dalam HPA. Dan akan sebarkan juga di kalangan jiran dan rakan. Beliau merupakan Bekas Ketua Jabatan Islam dan Moral (M.P.I.K) Cheras, Kuala Lumpur yang baru sahaja bersara.


Peserta trbaik wanita yang kedua ialah Pn Hamsiah bt Jaafar. Beliau merupakan pengamal produk herba sejak 5 tahun yg lalu tp sayang produk herba tersebut datangnya dari USA dan beliau merasakan sepanjang mengamal produk itu tidak byk perubahan pada diri beliau. Harganya pula jgn ckp la. terlalu mahal. Beliau mengamalkan produk khusus untuk wanita, dengan membelanjakan RM2000 sebulan. Sedangkan harga produk khusus bg set wanita dlm HPA baru berharga lebih kurang RM150 sahaja dan kesannya ketara.

Dengan belanja RM2000 sebulan boleh membawa peserta ke PBC untuk 8 orang. Beliau di perkenalkan dengan HPA oleh suami beliau sendiri dan dalam masa seminggu telah berjaya mendapat downline seramai 50 org. Katanya lagi, bila menghadiri PBC barulah beliau memahami sepenuhnya dalam Gerak Kerja 6 M boleh meraih pendapatan 5 angka dalam masa 5 bulan.


Peserta lelaki terbaik ialah Farhan bin Md Rusli. Beliau merupakan anak saudara kepada Pn Hamsiah bt Jaafar yg juga peserta terbaik wanita. Beliau berpendapatan produk HPA adalah yang terbaik untuk umat Islam kerana halal dan toyyib.

Untuk bacaan Al Mathurat, para peserta di pimpin oleh Ustaz Syafrudin bin Umar. Pada pendapat beliau, PBC ini dapat menyuntik semangat beliau untuk mencari rezeki melalui perniagaan bagi keluarga beliau. Pendapat peribadi beliau, apa juga yg ingin kita lakukan, perlu berilmu.

Majlis hari ini di sudahi dengan sesi bergambar bersama-sama antara peserta dan urusetia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails