Monday, April 13, 2009

Akademi Laut Malaysia Kuala Sungai Baru, Melaka.

Sehari selepas PBC Allson Klana Nilai, kami telah ke Masjid Tanah, Melaka. Alhamdulillah, perjalanan kami lancar dan selamat sampai di Akademi Laut Malaysia (ALAM) Kuala Sungai Baru. Perjalanan dari Nilai ke ALAM mengambil masa lebih kurang 1 1/2 jam. Lepas ni kami akan gempur Masjid Tanah.Tungguuuuu....




Dalam perjalanan, terlihat sebuah rumah yg begitu cantik dan unik. Kami sempat merakam beberapa keping gambar untuk tatapan bersama. Kak Bib suka sgt tgk rumah ni dan jgn terkejut satu hari nanti rumah kak bib pon mcm ni.


Bangunan pentadbiran utama ALAM.

Gedung Ilmu di ALAM

Bersama penggempur Masjid Tanah Pn Rohaida.

Disinilah tempat kami memberi talk berkenaan HPA.Alhamdulillah, sambutan amat baik.

Sesi mendiagnos tapak tangan...

Bergambar bersama staf yang hadir sebagai kenang-kenangan.

Pn Rohaida, penganjur program dan penggempur Masjid Tanah. Beliau juga merupakan salah satu stokis baru di Masjid Tanah. Untuk mendapatkan perkhidmatan beliau sila hubungi 012 3932934 . Beliau juga berkongsi pengalaman yang mana sebelum ini beliau adalah pengidap migrain yang teruk. Dan tidak boleh mengambil minuman berasaskan kopi. Alhamdulillah, setelah mencuba kopi Radix, kesihatan beliau bertambah baik.

Kak Bib mendiagnos tapak tangan salah seorang staf ALAM. Melalui diagnosis, mendapati bahawa beliau mempunyai tanda-tanda awal mengidap batu karang juga kandungan asid urik yang tinggi dan beliau mengakuinya. Beliau juga menceritakan pengalaman mengenai penyakit yg dihidapi adalah berpunca daripada amalan pemakanan. Almaklumlah, Kuala Sungai Baru di Masjid Tanah terkenal dengan makanan berasaskan sumber laut yang segar dan enak.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails